Fredagkväll

Och jag är sjuk. Har varit sjuk sen i Tisdags eftermiddag, superförkyld! Inget ovanligt för årstiden, inser jag, men tråkigt som... Roat mig med diverse TV av högre och lägre kvalitet. Att jag inte tycker att något är bra betyder dessvärre inte att jag inte kollar på det, TVjunkie som jag är. Har måååånga guilty pleasures. Men, tanken med bloggen är inte att jag ska visa mig creddig (det är jag inte) utan att jag ska dela med mig utav min mycket varierande smak. Kanske får någon nåt tips?

Så, vad har jag ägnat mina sjukdagar åt, när jag inte varit frisk nog att plugga?
Jo, ser ni, jag har plöjt det som sänts (i USA, alltid USA) av tredje säsongen av Chuck och so far, so good. Jag älskar Chuck, mycket roligare med kombinationen Drama/Komedi än bara komedi. Jag är allergisk mot serier av typen 2½ men. Jag får utslag av Charlie Sheen (vem får inte det? Och vad är grejen med Hawaiiskjortorna...?). Nej, tacka vet jag Chuck! Precis min humor, även om det självklart är förutsägbart och emellanåt underbart, amerikanskt sliskigt. Sen är ju faktiskt (eller är det bara jag?) Zachary Levi ganska charmig.

Vet inte riktigt vad jag tycker om att de tagit med mr. Superman (Brandon Routh) för att spela den nya agenten Daniel Shaw. Känns inte riktigt som att han tilför någonting... Mer än lite färskt blod då, nu är allas vår älskade Bryce Larkin is dead.

Kristen Kreuk är med också, kanske ni sett? Jag har fruktansvärt svårt för henne som skådis och hatar hennes Lana (Korrigering: hatar Smallville i allmänhet). Hon gjorde dock ett helt okej jobb som Hannah, i alla fall i första avsnittet hon var med i. To be continued, gissar jag.

Chuck säsong ett går i repris på sexan, säsong tre hoppas vi kommer inom kort!


Min favoritnörd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0